Langedijker Kampioenschap Baars

Zondag, 14 juli 2024

Kees Hoogeboom Langedijker Kampioen Baars.

Zondag 14 juli werd het Langedijker Kampioenschap gehouden. Kees Hoogeboom (van LSV visclub de Schele Posch) wist veruit de meeste baarsjes te vangen. Hij had er 37.
Arjan Sanders van hsv. De Ringdijk werd 2e met 33 en Anton Klaver (ook LSV-de Schele Posch) 3e met 26 stuks.
De baars was erg klein van stuk vandaag, er werd slechts 1 grotere gevangen (3 punter) en het gemiddelde was 18 baars per deelnemer. 32 vissers waren er vandaag aanwezig voor deze wedstrijd die ook meetelt voor de Topcompetitie "Baarsvisser van het Jaar".

Kees Hoogeboom met de bloemen uit handen van voorzitter Jan Leibbrand

Kees Hoogeboom en Anton Klaver in actie.

Bij de korpsen was visclub "de Schele Posch" vandaag 1e met 75 punten, mede dankzij Kees, Anton en Sjaak van der Bliek.
Ook hier was hsv. de Ringdijk 2e gevolgd door LSV club hsv. Geestmerambacht. Er werden in totaal 580 baarsjes gevangen en er werd 1 stek gevist aan de Geestweg, 2 stekken aan de Dijk in Broek, 1 stek bij het winkelcentrum en de laatste stek in de Mayersloot.

Het winnende korps van visclub "de Schele Posch".

Van de overige LSV-vissers behaalden Frank Melten, Pieter Oostwouder en Dirk Swart een 4e, 5e en 6e plaats met 25 baarsjes (volgorde bepaald door de hoogste stekvangst). Andre van Kleef werd 7e met 24 en Jan Stam 9e met 21 baars.