Jeugdvissen algemeen

De JeugdVispas is alleen bestemd voor jongeren tot 14 jaar die met 2 hengels, of op Roofvis met kunstaas of dode vis willen vissen. Deze kost bij de aangesloten verenigingen 10 €. Als men op 1 januari van een jaar 14 jaar is dan is de gewone Vispas verplicht (dit is in de Wet zo geregeld).

Jongeren die op 1 januari van een jaar nog geen 14 jaar zijn en alleen met 1 hengel willen vissen geaasd met worm, maden, brood, deeg, mais, aardappel, insecten e.d. mogen in het verenigingswater van de LSV altijd gratis vissen met 1 hengel. Je kunt ook een gratis Jeugdvergunning krijgen, gewoon aanvragen bij de Vispas online knop.

Ook mogen jongeren die nog geen 14 jaar zijn, altijd onder begeleiding van een ouder iemand, die in het bezit is van een Vispas, in alle wateren uit de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Wateren (zie de Visplanner online) vissen, zonder zelf een vergunning (JeugdVispas) te hebben.

Kijk ook eens op ONS STEKKIE, de jeugdwebsite van Sportvisserij Nederland. Klik op het logo:

www.stekkie.nl