Langedijker Kampioenschap Baars

Zondag, 10 juli 2016

Thom Groot wint het open LSV Kampioenschap

Thom Groot werd vandaag Langedijker Kampioen. Hij wist 35 baarzen te vangen in het water van Langedijk. Er werden 5 stekken gevist, een aan de Louise de Colignystraat, twee bij de Geestweg, een achter de Dijk en de laatste in de Mayersloot.
Er waren 49 deelnemers en er werd slecht gevangen, gemiddeld 16,9 per deelnemer. De Mayersloot leverde voor de meeste vissers een eindsprint op, dankzij de vele kleine baarsjes die hier werden gevangen. Zo ving Thom op de laatste stek maar liefst 29 baarsjes.
Bij de korpsen werd het korps van De Sander Kampioen met 93 stuks. Het 1e korps van de Schele Posch (LSV) werd 2e met 81 punten.
De winnaar van vorig jaar, Henk Roos, werd nu 2e met 32 stuks. Beste Langedijker was Andre van Kleef op een 3e plaats ook met 32 baars.
Van de LSV-vissers werd Dirk Swart 7e met 27 stuks, Kees Hartland (LSV-Vislust  Koedijk) werd fraai 12e met 23 punten, Pieter Oostwouder (LSV-Schele Posch) 13e met 22 baars en Rene Pelgrim 15e met 21 baars. Jeugdkampioen van de Schele Posch, Perry Pankras, deed het erg goed tussen de senioren met een 19e plaats en 19 baars. Ook Nico Drost, Jan Stam (beiden 20), Jan Agenant, Nico Engel en Sjaak van der Bliek zaten verder nog in de prijzen met 19 stuks.
In totaal werden er 828 baarsjes gevangen waarvan 11 grotere, die met 3 punten werden gewaardeerd.
De wedstrijd telt mee voor de Topcompetitie Baars.