Polder Geestmerambacht

Hiertoe behoren alle polderwateren van de polder Geestmerambacht tussen Alkmaar, Langedijk, Dirkshorn en de West-Friesche Zeedijk, maar ook de gemeentewateren in Sint Pancras, Koedijk-Noord, Broek op Langedijk, Noord- en Zuid-Scharwoude, Oudkarspel, Warmenhuizen, Tuitjenhorn, Stroet en Dirkshorn. Ook de Burgerwielen en het eerste wiel ten noorden hiervan (bij Dijkstaal) aan de West-Friesche Zeedijk, en het Stroeterwiel.
Het is bij het vissen in deze wateren niet toegestaan op de landerijen te lopen.

De wateren zijn over het algemeen vrij ondiep maar hebben een prima witvisbestand en er is veel "wilde" polderkarper (tot 60cm) aanwezig. Ook snoekbaars komt nog voor. Snoek vindt men vooral in de zijwateren waar minder stroming en meer begroeiing aanwezig is.

Op de foto's zijn de zogenaamde randsloten  van het Recreatiemeer Geestmerambacht te zien, die met elke Vispas vanaf het terrein van het Recreatiemeer mogen worden bevist.
Alle andere genoemde polderwateren mogen met de Vispas van bij Sportvisserij MidWest Nederland aangesloten verenigingen bevist worden.

De hoofdwatergang vanaf de Wagenweg gezien die langs de camping Molengroet loopt.