Vergunningen en VISpas

De VISpas is het bewijs van lidmaatschap en voorziet U van alle benodigde vergunningen, maar wel in combinatie met de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren (is wettelijk vereist). Daarin staat de eigenlijke toestemming per viswater aangegeven. Sinds 2015 mag men in de plaats van dit boekje ook de Visplanner App op de mobiele telefoon tonen aan de controlerende politie of BOA. Te vinden op www.visplanner.nl
Vanaf 2017 wordt de papieren versie van de Lijst niet meer automatisch meegestuurd. Je moet dan zelf aangeven of je nog de papieren versie wilt blijven ontvangen.

Dat doe je door je te registreren op www.mijnsportvisserij.nl  Daar maak je een profiel aan met je Vispasnummer, naam en adres en een wachtwoord en kun je voortaan zelf je Vispas beheren (zelf adres wijzigen, Meevistoestemming aanvragen, Papieren Lijst aanvragen, opzeggen).

Wanneer de Vispas: Iedereen die op 1 januari 14 jaar of ouder is heeft een Vispas nodig. Als je nog geen 14 jaar bent maar wel met 2 hengels en / of met kunstaas of bv. dode visjes op roofvis (snoek en snoekbaars) wilt vissen heb je een Jeugdvispas nodig.
Als je op 1 januari nog geen 14 jaar bent en je alleen met 1 hengel en met brood, maden of wormen enz. wilt vissen in het water van hsv. Langedijker Sportvissers e.o., heb je aan een Jeugdvergunning voldoende, die je gratis uit kunt printen onder de button,"VISPAS AANVRAGEN".

Meer informatie over de VISpas is te vinden op www.vispas.nl

De VISpas kan direct worden aangeschaft en meegenomen bij een van onze verkooppunten, dat kost (voor 2020)  33,50 € en voor een Jeugdvispas 10 €. Ook hierbij kunt U voortaan opgeven dat U de papieren Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren nog wilt blijven ontvangen.
Hieronder de lijst van verkooppunten waar de Vispas direct kan worden afgehaald (klik op de naam voor de website van deze verkooppunten).

De VISpas kan ook hiernaast Online worden aangevraagd. Het lidmaatschap kost 31,00 € per jaar (2020) en voor de JeugdVISpas (tot 14 jaar) betaalt men 10 €.
U betaalt dan direct online en kunt de tijdelijke Vispas (1 maand geldig) direct uitprinten. Na ongeveer 3 weken ontvangt U dan de eigenlijke Vispas per post thuis.
U kunt hierbij ook aangeven of U het Boekje met de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren met de Vispas mee wilt laten sturen, maar in plaats daarvan kunt U veel beter de VISPLANNER op de mobiele telefoon gebruiken, die geeft heel duidelijk op een kaart aan of U in het betreffende water mag vissen.

Gratis MeeVIStoestemming: Elke VISpas houder kan 3 keer per jaar iemand, (wel iedere keer een andere persoon), gratis een dag laten mee vissen. Voor informatie hierover klik links op MeeVIStoestemming. Dit regel je ook op www.mijnsportvisserij.nl

Dag- en/of weekvergunningen en maandvergunningen zijn niet meer verkrijgbaar. Alleen voor het Heemtmeer worden vanaf 2020 Dagvergunningen voor toeristen uitgegeven, alleen bij Nipro Hengelsport verkrijgbaar.

Onze verkooppunten:

Er bestaat ook nog een ExtraVISpas voor mensen die van 2 of meer verenigingen lid zijn. Zij betalen dan maar 1 keer de landelijke en federatieve afdracht (meestal aan de vereniging het dichtst bij hun postcode).
Bij ons kost deze 12,50 €.

Ten slotte is er nog de Kleine Vispas, maar daar heeft men weinig aan. Men mag er in onze omgeving alleen mee vissen in het Noord-Hollands Kanaal en Kanaal Alkmaar-Kolhorn, met slechts 1 hengel geaasd met alleen brood, maden, worm, deeg, insecten of dergelijke (de zogenaamde door de minister aangewezen aassoorten).