UITZETTING Karper in Recreatiemeer Geestmerambacht

Zaterdag, 17 november 2018

OP 17 november zijn er Karpers uitgezet in het Recreatiemeer.

Op zaterdag 17 november zijn er weer (voor de 2e keer) ruim 100 karpers van gemiddeld anderhalve kg uitgezet in het Recreatiemeer GMA. De uitzetting vond plaats aan de Noordzijde van het meer naast de trailerhelling op het schiereilandje.
De uitzetting vond plaats door de Visstand Beheerscommissie van het Recreatiemeer en wordt betaald door de visrechthebbenden. Dat zijn naast de Langedijker Sportvissers e.o. ook de federatie MidWest Nederland en de hsv. Alkmaar & Omstreken. De uitzetting vond plaats volgens een meerjarenprogramma om de visstand te verbeteren. Daarbij wordt er ook weer gedacht aan het uitzetten van forel in 2019, maar daarover is nog niets beslist..

De karpers (schubs en spiegels) worden allemaal gefotografeerd zodat ze later na de terugvangst kunnen worden gemeld en kan worden gezien hoe hard ze groeien en gezond blijven, en hoe oud ze worden.
Aanmelding kan plaats vinden via de website van Sportvisserij MidWest Nederland. Dat kan nu al via het emailadres:  KARPER@sportvisserijmidwestnederland.nl   maar er komt binnenkort (de website wordt op dit ogenblik vernieuwd), een duidelijke knop (button) waarmee men na aanklikken de gevangen vis kan aanmelden. Men krijgt zelf dan ook een terugmelding om welke vis het gaat, hoe oud en eventuele vorige vangsten en meldingen.