Vergunningen

De VISpas is het bewijs van lidmaatschap en voorziet U van alle benodigde vergunningen, maar wel in combinatie met de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren (is wettelijk vereist). Daarin staat de eigenlijke toestemming per viswater aangegeven. Sinds 2015 mag men in de plaats van dit boekje ook de Visplanner App op de mobiele telefoon tonen aan de controlerende politie of BOA. Te vinden op www.visplanner.nl
Vanaf 2017 wordt de papieren versie van de Lijst niet meer automatisch meegestuurd.

Als U toch de papieren versie van de "Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren" wilt blijven ontvangen kunt U dit op de Website van Sportvisserij Nederland aangeven.  Dat kan op de website www.viswaterlijst.nl

Nieuwe leden kunnen dit bij het Online aanvragen ook aangeven.
Meer informatie over de VISpas is te vinden op www.vispas.nl

De VISpas kan direct worden aangeschaft en meegenomen bij een van onze verkooppunten, dat kost 32,50 €  (voor 2019 is dat 33,50 €) en voor een Jeugdvispas 10 €. Ook hierbij kunt U voortaan opgeven dat U de papieren Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren nog wilt blijven ontvangen.
Hieronder de lijst van verkooppunten waar de Vispas direct kan worden afgehaald (klik op de naam voor de website van deze verkooppunten).

De VISpas kan nu ook hiernaast online worden aangevraagd. Het lidmaatschap kost 30,00 € per jaar en voor de JeugdVISpas (tot 14 jaar) betaalt men 10 €.
U betaalt dan direct online en kunt de tijdelijke Vispas (1 maand geldig) direct uitprinten. Na ongeveer 3 weken ontvangt U dan de eigenlijke Vispas per post thuis.
U kunt hierbij ook aangeven of U het Boekje met de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren met de Vispas mee wilt laten sturen, maar U kunt ook de VISPLANNER op de mobiele telefoon gebruiken.

Tenslotte kunt U de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren altijd nog ophalen bij de vereniging zelf (penningmeester of een van de andere bestuursleden).

Gratis MeeVIStoestemming: Elke VISpas houder kan 3 keer per jaar iemand, (wel iedere keer een andere persoon), gratis een dag laten meevissen. Voor informatie hierover klik links op MeeVIStoestemming.

Dag- en/of weekvergunningen en maandvergunningen zijn niet meer verkrijgbaar.

Onze verkooppunten:

Er bestaat ook nog een ExtraVISpas voor mensen die van 2 of meer verenigingen lid zijn. Zij betalen dan maar 1 keer de landelijke en federatieve afdracht (meestal aan de vereniging het dichtst bij hun postcode).
Bij ons kost deze 12,50 €.
Een Zeevispas is ook via de ONLine module te bestellen, maar daarmee kunt U alleen op enkele zoute kustwateren en oude zee armen terecht, en verder op enkele plaatsen zeepieren zelf steken (voornamelijk in Zeeland). In het binnenwater heeft U er niets aan. In 2019 is deze overigens niet meer beschikbaar.

Ten slotte is er nog de Kleine Vispas, maar daar heeft men ook weinig aan. Men mag er in onze omgeving alleen mee vissen in het Noord-Hollands Kanaal en Kanaal Alkmaar-Kolhorn, met slechts 1 hengel geaasd met alleen brood, maden, worm, deeg, insecten of dergelijke (de zogenaamde door de minister aangewezen aassoorten).