VISPAS 2019 Overgang Ledenadministratie naar Sportvisserij Nederland

Maandag, 5 november 2018

Alle leden die nog geen Machtiging tot automatische Incasso hebben afgegeven, ontvangen rond 15 november een bericht van Sportvisserij Nederland.

Door de uitbreiding van de vereniging met de Leden van hsv. Kubus komt het Ledental van de Langedijker Sportvissers e.o. nu ver boven de 1000 leden uit. Dat geeft voor het bestuur (lees penningmeester) zoveel extra werk dat is besloten om voortaan gebruik te gaan maken van de Service Ledenadministratie van Sportvisserij Nederland, zoals bijna alle grotere verenigingen in Nederland al langer deden.

De consequentie is dat U voortaan Uw Vispas en betalingsverzoek daarvoor direct van Sportvisserij Nederland gaat ontvangen.
Daarom ontvangt U rond 15 november 2018 een brief van Sportvisserij Nederland met een acceptgiro en een verzoek om een machtiging voor automatische betaling.
Dit geldt overigens niet voor de leden die al via automatische incasso betalen, dat zijn er nu ongeveer 500.
Voor diegenen die al een Machtiging hebben afgegeven (bijvoorbeeld aan hun afdeling of via Vispas Online) verandert er niets, bij hen wordt het bedrag van het Lidmaatschap begin november automatisch afgeschreven.

Als U de Machtiging invult en terugstuurt (de toeslag van 5 € vervalt dan), krijgt U voortaan automatisch en zonder extra kosten Uw Vispas opgestuurd. De automatische afschrijving van de contributie zal dan plaats vinden in begin november van elk jaar. Overigens kunt U de afschrijving via de bank altijd terugdraaien met een druk op de knop (voor iedereen die via internet bankiert), of via Uw bankkantoor, als U dat zou willen.

Als U geen Machtiging wilt afgeven, om welke reden dan ook, kunt U de Acceptgirokaart invullen en betalen. Maar gezien de hoge kosten die de banken tegenwoordig rekenen voor een acceptgiro aan ons en de jaarlijkse administratie die wij (lees Sportvisserij Nederland) daarvoor moeten uitvoeren, worden U de extra kosten dan in rekening gebracht. Deze kosten lopen nu al op tot 5 €.

Wij hopen natuurlijk dat alle leden zo snel mogelijk willen reageren en een machtiging zullen afgeven.

In 2019 is de landelijke afdracht voor de Vispas voor het eerst in vele jaren verhoogd met 1 €.

Daardoor gelden voor 2019 de volgende tarieven: Lidmaatschap (de Vispas) kost dan 31 €  de JeugdVispas (voor leden tot 14 jaar) blijft 10 € en een Extra Vispas (voor leden die al van een andere vereniging lid zijn) gaat 12,50 € kosten.

In 2019 wordt de ZeeVispas opgeheven omdat te weinig mensen daar gebruik van maken.