SELECTIE wedstrijd Baars Federatie MidWest Regio Noord

Zondag, 9 september 2018

Peter Posthumus wint de Federatie Selectiewedstrijd Baars, de selectie voor het NK dat op 6 oktober wordt gehouden in Wieringerwaard, in het water van de Grote Sloot bij Oudesluis.

Op zondag 9 september werd de Federatie Selectiewedstrijd Regio Noord, voor het Nederlands Kampioenschap Baars, (op 6 oktober in de Grote Sloot bij Oudesluis), gehouden in Langedijk. Dat wil zeggen we verzamelden in Cafe de Schelvis, waar ook de prijsuitreiking plaats vond. De organisatie was in handen van hsv. "Langedijker Sportvissers e.o." in samenwerking met de wedstrijdcommissie van de Federatie. Gevist werden er 3 stekken in de Ringvaart langs de Hogeweg naar Opmeer en 2 stekken in de Ringvaart van de Berkmeer. Voor die laatste 2 stekken waren riethaken hard nodig maar die leverden dan ook de meeste baars op. De deelnemers vingen gemiddeld 30 baarsjes.

Peter Posthumus (van hsv. de Eendracht) wist de wedstrijd te winnen met 49 baars, 1 meer dan Rob Elsing (van hsv. de Niedorpen).
Van de LSV-vissers werd Andre van Kleef 3e met 47 baars, Anton Klaver 4e met 46, Frank Melten en Nico Ooteman 8e en 10e , beiden met 38, Herman Vos 11e met 37, Dirk Swart 12e met 34. Verder werden Cor Smit, Remco Heida, Sjaak van der Bliek en Sjaak Eckhardt 13e t/m 16e alllen met 33 baars, Jan Agenant 22e met 26 baars, Jacq Pater 23e, R. van Huizen en Chris Ooteman 24e en 25e, alle drie  met 24 baars. Zij plaatsten zich allemaal voor het Nederlands Kampioenschap Baars van 6 oktober a.s. Wiebe van Huizen tenslotte werd 28e met 20 baars.

Op de Foto de Kampioenen van 2017.