Jeugdvissen in Langedijk

Ook in 2023 werd er weer een Jeugdcompetitie georganiseerd door visclub "de Schele Posch".

Ruben Thomassen jeugdkampioen visclub “de Schele Posch”

Ruben Thomassen is de nieuwe kampioen geworden van de jeugdcompetitie van de Schele Posch.
Het seizoen kwam moeilijk op gang en de vangsten vielen in Mei en begin Juni ronduit tegen.
Daarna volgden een aantal wedstrijden op het kanaal Alkmaar-Kolhorn wat betere vangsten opleverde.

Ruben wist 3 van de 7 wedstrijden op zijn naam te schrijven en werd met 8 matchpunten voor de eerste keer kampioen van de jeugdcompetitie van de Schele Posch.
Op de 2e plaats eindigde met 10 matchpunten Ryan Tjassens-Keijser die met 2 overwinningen ook een sterk seizoen heeft gevist.
Op de 3e plaats, ook met 10 matchpunten maar met een aantal wedstrijdpunten minder eindigde Gijs Koomen die weer voor de nodige humor aan de waterkant zorgde.

Uitslag Jeugdcompetitie

De grootste baars (21,8cm) en de grootste witvis (22,4cm) werden ook door Ruben Thomassen gevangen en dit zorgde ervoor dat hij met 3 bekers de grote winnaar van het seizoen 2023 is geworden!

2022

Ook in 2022 werd er een Jeugdcompetitie in Langedijk georganiseerd door visclub "de Schele Posch" onder leiding van Pieter Oostwouder.
De Jeugdcompetitie startte op zaterdag 14 mei, inschrijven was bij de Potjesdam (op de parkeerplaats bij het Tuincentrum / moskee).

Klik hier voor de volledige UITSLAG van de Jeugdcompetitie 2022

De Competitie van 2022 is intussen afgelopen en de prijzen zijn verdeeld. Tycho Zuidwijk is de nieuwe Kampioen geworden. Na een sterke start in de eerste wedstrijden kwam zijn Kampioenschap in de laatste wedstrijden niet meer in gevaar.
In totaal kwam Tycho uit op 11 matchpunten. Op de 2e plaats eindigde met 15 matchpunten Jip Hanrath die de laatste wedstrijd maar liefst 41 baars wist te vangen.
De 3e plaats was met 17 matchpunten voor Jay Buter, waarvan wij verwachten dat hij volgend jaar zeker gaat mee doen om het Kampioenschap.
De grootste witvis werd net als vorig jaar gevangen door Marit de Jong, tijdens de Luilakwedstrijd. Dit keer wist zij een zeelt van 41cm op de kant te krijgen.

Het podium van 2022 met Jip Hanrath links en Jay Buter rechts.

Marit de Jong met de grootste vis, een fraaie zeelt van 41cm                            Jip Hanrath met de voorzitter en de beker voor de 2e plaats..

Kampioen Tycho met voorzitter Frank Melten                                                       Marit met de beker en wedstrijd leider Pieter Oostwouder.

De wedstrijden worden op zaterdag georganiseerd door visclub de Schele Posch onder leiding van Pieter Oostwouder

Iedereen van 8 tot en met 14 jaar kan er aan meedoen.
Er zijn hengels die je kunt lenen als je zelf nog geen hengel hebt.
Neem wel een emmer mee om de vis in leven te houden tot de controleur langs komt.  Alle vissen tellen mee.
Verzamelplaats bij het Tuincentrum en Moskee aan de Potjesdam.
Meestal wordt er vanaf mei gevist  en om 15.30 uur verzameld aan de Potjesdam tegenover het tuincentrum.

Maar let op:

De tijden kunnen hiervan af wijken zoals op Luilakmorgen. Kijk dus voor het programma op de website.
Er worden altijd 7 wedstrijden gevist waarvan er 5 meetellen voor de competitie, je kunt er dus altijd 1 missen.
Na elke wedstrijd is er een prijsuitreiking en voor iedereen een prijs.
Inleggeld is 1 Euro per wedstrijd.
Na de laatste competitiewedstrijd is er na afloop prijsuitreiking bij Hoogeboom Watersport (ouders zijn vanaf 17.45 uur ook welkom).
Daarbij worden bekers voor de plaatsen 1 tot en met 3 en voor de grootste baars en grootste witvis uitgereikt).

Voor het REGLEMENT Jeugdcompetitie van de Schele Posch klik hier