Kermiswedstrijd van Dirkshorn

Zondag, 23 juli 2017

Peter Posthumus wint de Kermiswedstrijd in Dirkshorn.

De kermiswedstrijd van Dirkshorn, georganiseerd door onze LSV-afdeling hsv. De Dobber uit Dirkshorn, werd zondag 23 juli gevist in de Ringvaart van de Slootgaard (Raaksmaatboezem).
De auto's werden geparkeerd bij de boerderij van Ruigrok en vandaar werd het gebruikelijke rondje gelopen en gevist, langs de zuidoever naar het westen en terug via de noordkant.
Direct op de eerste stek werden de vissers getrakteerd op een stevige bui, maar verder werd het aardig weer.
Er werden 5 stekken gevist en er werd goed gevangen. Er was veel kleine baars te vangen (torren) en Peter Posthumus van de Eendracht wist er zelfs 104 te vangen.
LSV-de Schele Posch visser Andre van Kleef werd 2e met 89 baarsjes. Ook Herman Vos (LSV-Vislust) deed het erg goed, hij werd 4e met 66 baarsjes. Bij de eerste tien eindigden verder ook nog Sjaak van der Bliek (9e met 57) en Pieter Oostwouder (10e met 56 baars), beiden van de LSV-de Schele Posch.
In totaal werden er met 56 deelnemers 1984 baarsjes gevangen, geen maatbaarzen vandaag en het gemiddelde per deelnemer was 38,9.